Verlofaanvragen
Het portaal voor verlofaanvragen is de meest gestandaardiseerde van alle Silmar oplossingen. Meestal verloopt het aanvragen van verlof in de meeste bedrijven op dezelfde manier. Het portaal dat voor dit onderdeel is ontworpen zorgt ervoor dat alle taken omtrent het beheren en aanvragen van verlof gecentraliseerd worden. Op verschillende niveaus kunnen de aanvragen beheerd worden. Het portaal is zo opgesteld dat de werknemers hun aanvraag indienen via een ander deel van het portaal dan het gedeelte waar de beheerders mee werken. Op deze manier behouden de beheerders hun privacy om de aanvragen te verwerken en op te volgen.
Gebruikers kunnen via een paar simpele knoppen hun aanvraag indienen en specifiëren volgens type. Er is ook een overzicht voorzien waarin alle aanvragen in een lijst op te volgen zijn. De gebruikers kunnen lopende en goedgekeurde aanvragen opvolgen in een lijst. De goedgekeurde aanvragen komen zowel in een lijst als een kalender te staan. Dit maakt het voor de gebruiker gemakkelijk om een overzicht van de aanvragen te verkrijgen. Het saldo van het aantal vakantiedagen staat steeds voor de werknemers ter beschikking.
De beheerders van het portaal krijgen verschillende overzichten ter beschikking waarin ze de werknemers en hun aanvragen kunnen beheren. Bij de aanvang van een nieuw jaar kunnen de nieuwe saldi met het aantal vakantiedagen worden geïnitialiseerd. Er staan ook lijsten ter beschikking om de feestdagen en extra vakantiedagen te beheren. De beheerders kunnen ook voor ziektemelding of andere redenen zelf een aanvraag indienen voor een werknemer. Er kunnen nieuwe werknemers worden aangemaakt door gebruik te maken van de Active Directory van de onderneming. Deze werknemers worden dan mee opgenomen in het portaal. Zo kunnen ook zij gebruik maken van de verlofaanvragen.
Dit portaal werd reeds zeer volledig uitgewerkt en zorgt bijna altijd voor een 95% fit met de behoeften van de onderneming.
CONTACTEER ONS VOOR MEER INFORMATIE OVER VERLOFAANVRAGEN
SLEUTELFEITEN
Applicaties
SharePoint
Sharepoint is een Document Management System (Beheersysteem voor Documenten) van Microsoft en in onze portalen ondersteund door Silmar. In al onze portalen is SharePoint ingebouwd, gebruikmakend van de nieuwste kenmerken van dit Document Management System. Dit houdt in dat algemene functionaliteiten van SharePoint in elk portaal kunnen geïmplementeerd worden. SharePoint brengt alle hedendaagse sociale functionaliteiten samen. Er kan samengewerkt worden met foto’s, video’s en likes. Iedereen die aangemeld is in SharePoint kan zijn/haar eigen ‘nieuwsfeed’ aanmaken; deze nieuwsfeed lijkt erg op een persoonlijke pagina op de sociale media. De communicatie vindt plaats via een nieuwsfeed op elke pagina zodat medewerkers niets missen van een bepaalde zaak waaraan zij werken. Door de nieuwste kenmerken van sociale media aan te passen, wordt werken met deze tool een zeer aangename ervaring voor de medewerkers. Zij kunnen hun pagina zeer persoonlijk maken en alle informatie, beschikbaar op het portaal, volgen.
Framework
Achter elke oplossing schuilt een integratie-Framework dat de beschikbare data uit het ERP-systeem aanlevert. Dit Framework integreert de ERP-data in SharePoint. Het wordt beschouwd als de link tussen het Document Management Systeem, samenwerking op basis van ongestructureerde data, en het ERP-systeem, gebaseerd op gestructureerde data. Het verbindt beide werelden om mensen de beste kans tot samenwerken te bieden. Het voegt de juiste informatie toe op het juiste moment bij de juiste mensen en op de juiste plaats.
Het Framework is gebaseerd op het model van gebruikerslicentie en dient op de server geïnstalleerd te worden met een aansluiting naar SharePoint en naar het ERP-systeem. Gelieve contact op te nemen indien u meer technische informatie over dit Framework wenst.
Functionaliteiten
Demo van de oplossing
VOORDELEN