Sales Portaal
Het Sales Portaal biedt een oplossing aan het verkoopsteam om een duidelijk overzicht te kunnen bewaren van alle lopende zaken. Er zijn mogelijkheden om een pijplijn op te bouwen met leads en prospecten alsook het opvolgen van klanten. Bij het werken rond die leads en prospecten, alvorens de status klant kan worden toegewezen, is het belangrijk dat er een plek bestaat om alle relevante informatie op te slaan. Het Verkoop Portaal biedt hiervoor de oplossing.
Samenwerkingsmomenten gaan vaak verloren door documenten en statussen over en weer te mailen. Dit vergt veel tijd en is weinig efficiëntie. Door alle documenten rond een lead, prospect of klant te centraliseren weten alle medewerkers meteen waar ze terecht kunnen. Er wordt telkens maar één versie van de waarheid bewaard. Binnen het portaal wordt er gesproken over ‘opportunities’ waarrond gewerkt kan worden. Voor iedere opportunity kan een site gecreëerd worden waar alle functionaliteiten aanwezig zijn om zo efficiënt mogelijk samen te werken. Niet enkel documenten maar ook taken, contactgegevens, orders en campagnes kunnen worden gekoppeld.
Contacten kunnen ingegeven worden in het portaal en gelinkt worden aan het bedrijf. Dit bedrijf wordt gelinkt aan de opportunity om deze manier alle gegevens te koppelen. Het portaal beschikt dus over een light-CRM systeem bij het beheren van contacten en bedrijven. De campagnes worden apart beheerd en kunnen gelinkt worden aan bepaalde verkoopsacties. Bij deze verkoopacties kunnen contacten worden toegevoegd en acties op plaatsvinden. Vaak is dit heel gemakkelijk om het organiseren van evenementen of belacties te structureren.
Applicaties
IMPRESSIES
SLEUTELFEITEN
CONTACTEER ONS VOOR MEER INFORMATIE OVER HET SALES PORTAAL
Functionaliteiten
Taken Tijdlijn
Door de Taken Tijdlijn is de zichtbaarheid van taken in elke opportunitysite interactief. Iedere taak, toegewezen aan een persoon op de site, kan zichtbaar worden gemaakt op de taken tijdlijn. De tijdlijn biedt de mogelijkheid om een dynamisch overzicht van alle opportunity gerelateerde taken te genereren.
Dossiertaken
Een overzicht van alle taken binnen een dossier is beschikbaar op de dossiersite. Taken kunnen toegewezen en opgevolgd worden door iedereen die toegang heeft tot het portaal. Taken verwijzen u naar het betreffende dossier zodat alle informatie beschikbaar is om de taak te volbrengen. Hierbij wordt een opportunity als een dossier beschouwd.
Documenten volgen
Personen die op het portaal werken, kunnen documenten volgen. Door op de eigenschappen van het document te klikken, verschijnen de opties ‘volgen’ of ‘waarschuw mij’. U zal een melding ontvangen telkens er iemand iets in dat document gewijzigd heeft.
Document Templates
Bij het toevoegen van een document aan een bibliotheek heeft men de optie om document templates te gebruiken. Templates zijn documenten die veelvuldig gebruikt worden en van toepassing zijn in de specifieke bibliotheek. De templates worden automatisch voorzien bij het creëren van de dossiersite. Hierdoor wordt er efficiënter gewerkt en wordt gelijkvormigheid in de werkmethode bewerkstelligt.
Versiegeschiedenis
Elk document dat aan het portaal wordt toegevoegd, houdt zijn eigen versiegeschiedenis bij. Door op de details van een document te klikken, verschijnt de optie ‘Versiegeschiedenis’. Een volgblad van elke aanpassing aan het document (wanneer, wie en commentaar) is beschikbaar. Eerdere versies kunnen steeds hersteld worden.
Persoonlijke Taken
Van op de persoonlijke pagina krijgt iedere medewerker een persoonlijk overzicht van de toegewezen taken. Door op het onderwerp van de taak te klikken navigeert u automatisch naar de dossiersite van die betreffende taak. Taken kunnen tevens van op de persoonlijke pagina beheerd worden.
Gearchiveerde Opportunities
De status van een opportunity kan aangepast worden naar ‘Gearchiveerd’. Hierdoor genereert het framework een automatische actie en wijzigt de opportunitysite van actief naar archief. Gebruikers kunnen zo een afzonderlijk overzicht van lopende en gearchiveerde opportunities opvragen teneinde de werkprocedure te vereenvoudigen en zoekopdrachten voor een specifieke opportunity efficiënter te maken.
Personen volgen
Het communiceren op een dossiersite geeft u de mogelijkheid om iemand die veel communiceert binnen een opportunity te volgen. Door deze persoon te volgen zal u automatisch gegenereerde meldingen ontvangen wanneer deze persoon iets aan een bibliotheek toevoegt of ergens op het portaal communiceert.
Demo van de oplossing
VOORDELEN